måndag 9 februari 2009

Elitbrottningarna

I år var jag, Malin, äntligen tillräckligt gammal för att få vara med på BK Falkenbergs Elittävlingar, (lillasyster får vänta några år till). Hemmaplansdebuten blev som väntat tuff, men gav tillbaka lite av matchvanan som jag tappat under det ofrivilliga uppehållet. Jag vägde in i kvinnor 72 kg (utan problem, trots både kycklingklubba och rabarberpaj kvällen före), där tre motståndare väntade.
I första matchen mötte jag en Arboga-tjej, Lovali Runesdotter. Tyvärr stack jag in en arm lite för långt och åkte på en mara, men skam den som ger sig. I över en minut kämpade jag innan Lovali, som stod som klassegrare när tävlingen var över, lyckades lägga båda mina skulderblad i mattan.

I nästa match ställdes jag mot Emma Karlsson från BK Banér, även här blev det en fallförlust. Bilden ovanför är från den matchen, tagen av Hallands Nyheters fotograf, och en artikel om elitbrottningarna finns här.
I sista matchen mötte jag Åse Karlsson, Hästveda BK, det gick snabbt (som väntat), men jag var ändå väldigt nöjd med dagen :) Hade inte räknat med några vinster, tyckte tvärt om att det kändes bättre än jag förväntat mig!

1 kommentar:

Therese sa...

Vinst elr ej, du är i alla fall fruktansvärt snygg i trikån ;)