torsdag 19 mars 2009

FT-cupen

Samtidigt som Emma åkte till Klippan satte jag (Malin) mig i bilen till Falköping. I samma bil fanns också klubbens två sladdertanter Putte och Ken (tränare till stora killgruppen), så det blev inte en lugn stund på hela resan. Jag vägde in på kvällen, och fick redan då veta att det inte fanns några andra tjejer i min viktklass Kv/U 70, så jag bestämde mig för att gå upp i Kv 72. Vandrarhemmet där det först var tänkt att vi skulle bo hade inte tillräckligt många sängplatser så tjejerna (jag, Loo, Ronja, Anna) och knattarna fick bo i stugor högst uppe på Mösseberg. Knattarnas tränare visste inte hur man bäddar sängar så vi tjejer tjänade snabbt ihop till varsin pizza :)
På lördagen var det fullt fokus på tävlingen, jag hade två matcher, och turen nog att få gå dem båda på lördagen. Första matchen var mot Cornelia Fredriksson (Töreboda), jag lyckades oturligt nog fastna med svanhalsen i ett nacksving, och efter en bra stund i fallhotande läge bestämde domaren att matchen var över. I andra matchen mötte jag Malin Eurén (ÖIS), det blev två hårda perioder med slutresultatet 3-0, 1-0 till Eurén.
Två förluster, men med tanke på vilket motstånd som bjöds är jag jättenöjd med helgen.
På kvällens schema stod ett mysigt restaurangbesök, som slutade med att jag hade Ahlgrens bilar i hela ansiktet :P och sedan chips, dip, läsk och melodifestivalen med tjejerna. På söndagen blev det tidig hemfärd, prisutdelningen överlät jag åt tränarna och killarna som var kvar :)

Inga kommentarer: