tisdag 17 mars 2009

Klippan Lady Open

Här har vi ännu en helg att skriva om då Jag (Emma), Lisa och Bengan åkte ner till Klippan för att tävla. Vi var nere på torsdagen och såg landskampen mellan Sverige - Japan i Kvinnor/Ungdom och Sverige - USA Kvinnor/Senior. Det Svenska laget blev uttaget två veckor tidigare i ett landslagsläger på två dagar som slutade med att vi var tvungna att utrymma lokalen för att det brann i huset jämte. Men ingen kom till skada och jag, Lisa och de andra som var med kunde snart gå in i lokalen igen och duscha. Men nog sagt om det.

På fredag eftermiddag åkte vi ner till Klippan igen och vägde. Sen började tävlingen 18:00. Första matchen var mot Johanna Löpare, Kiruna och efter några maror m.m vann jag på fall 1 sek innan tid. Andra matchen var mot Maria Lyulkova, Ryssland. I första perioden tar hon först tre poäng, sen slår jag något hemmagjort kast och får en trea men så lyckas hon gå runt på ryggen på mig och tar därmed en etta innan pausen. Andra period går inte alls lika bra och hamnar i falläge perioden ut. När dagen sedan är slut åker vi iväg och äter pizza innan vi åker till lokalen där vi ska sova. Lördag morgon nästa dag möter jag Kiwa Sakamoto, Japan och åker dit på fall väldigt fort efter ett fotledsdyk. Sen var jag ute men var ändå väldigt nöjd med min första insats på Klippan Lady Open.

/Kotten (Emma)

Inga kommentarer: